onsdag 23 september 2009

en lyxhustrudag

jodå...efterätt fick vi också ner...utan besvär!!
Annikorna och Maria

Godaste mackan i stan....Kuppas weggi
en annan av mina favoriträtter där är
Pumpapizza med fetaost...helt ljuvlig!

Maria och Yvonne på Kuppa Sukhumvit soi 16....
en helt vanlig onsdag...som gjord för att umgås med trevliga vänner.
Kuppa är en av mina favoritställen..inredd som ett gammalt
kafferosteri och med suverän mat, thai, italienskt, mediterian......


Självklart är det inte bara voluntärarbete i slummen
som upptar mina dagar i Bangkok.
Idag har jag unnat mig en heldag på PANIPA med diverse
behandlingar...färgat håret, pedikyr och manikyr. Min
väninna Lolo brukar säga att mankänner sig som jätten
i gullivers resor när man har 3-4 tjejer som jobbar med
huvud, händer och fötter samtidigt!!
Dagens behandlingar gick på 200 kr+att varje tjej får 20 baht i tip
Panipa finns lite varstans i Bangkok men jag går alltid på
Ekkamai soi 19


1 kommentar: