torsdag 5 november 2009

Egen härd är guld värd...

Två lyckliga tjejer i dörr-öppningen till sitt nya HUS....ett hus som fortfarande inte är helt färdigt men ändå uppfyller allt som de inte ens vågat drömma om.

ytterligare lite som ska göras....
målningen in och utvändigt
vatten ska dras in i badrummet
en köksbänk ska införskaffas eller byggas på plats
vattenmätare måste införskaffas
1 eller 2 lösa garderober ska köpas och monteras...
väggfläkt till 1 eller flera av rummen....

en del av detta är Wasanas önskningar och en del är mina....måste kolla budgeten innan jag lovar för mycket!!

Jag kommer att sakna dessa nästan dagliga besök som jag gjort hos Wasana. Min thai är fortfarande dålig men för varje dag som gått har den faktiskt blivit bättre och bättre.

4 kommentarer:

  1. Den här gången ska jag kalla oss Linus och Charlotte så du förstår ;)
    Men det är härligt att följa denna blogg, vilket arbete alla gör.
    Hoppas ni har det kanon, det verkar som det. Indien var fantastiskt men det tror jag att jag sa även förra gången då du inte förstod vem Chali var...
    Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är på bilden!

    Det är ju ändå inte sååååå mycket att fixa, det mesta är ju gjort och resten går nog bra med.
    Garderober är inte så dyra, bara de är av kvalité som klarar värme och fukt.

    Tror du inte det är billigare att mura en köksbänk och mer hållbart?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ni är för gulliga...tack för all uppmuntran. Saknar er Linus och Chali...hoppas ni snart kommer hit.

    Bra med lite tips från dig Stina...jag var och kollade på garderob hos en snickare....7000 Baht!! så det får nog bli från en Index eller Tesco,
    jag ska prata med herr murare om att mura en bänk det tror jag blir bra.

    SvaraRadera
  4. jag blir så glad när jag ser er,och jag är så lycklig över att de nu har sitt hus.
    nu kommer deras liv att bli mycket bättre.
    vi får väl skramla ihop mer pengar om det är mer de behöver.

    igår kom första snön,men idag är den borta...
    nina kommer hem idag och jag ska gå till henne om en stund och ge henne en stor kram.
    annars ska jag ta det lugnt,känner mej lite småfrusen av svininfluensa vaccinet.
    kramis från mimsan

    SvaraRadera