lördag 14 november 2009

en lördag-morgon i Bangkok


Tidigt i morse träffades ett gäng morgonpigga svenskar i Lumpini Parken, största parken i Bangkok.
Ett gäng skulle träna inför en halvmara och vi som inte sprang hade en härlig yoga lektion med Maria


I en park i Sverige hade detta säkert väckt stor uppmärksamhet...men här är det aktiviteter överallt...thai chi...
chigong....bollspel








en nyfiken kompis.....





egentligen skulle jag nog klippt bort mig i detta fotot.....jag har gjort trädposen i många år men tog det säkra före det osäkra...foten på vaden.
Annika L däremot ser ut som hon aldrig gjort något annat....och detta är hennes första gång!!!




redan i mål..efter 21 km...Lena ser oförskämt pigg ut..skulle säker kunna springa ett helt Maraton
David och Conny....redan redo för frukosten.




.....och sen blev det en sväng till Thai Craft Fair, som är en mötesplats för ett 60-tal byar i Thailand, där de kan nå ut och sälja sina produkter....Numera på Jasmine City, Sukhuvit soi 23
kanske inte lika trevligt som på förra stället men det kan det säkert bli.
Khun O.....känner jag sen många år..hon blir alltid lika glad när man dyker upp...Hon berättade att nästa lördag så ska Lao Song, den grupp som hon jobbar för....visa upp tillverkningen
här....så hon hoppas att ni som bor i Bkk har lust att komma







...och har ni inte pyntat granen än ...så är detta ett perfect tillfälle att hitta pyntet....












eller varför inte lite fina trädjur till barnen








detta får bli min julklapps önskning i år...







jag är också svag för de blommiga tygerna uppifrån norr.... denna elefant kanske kan bli någon annans julklapp












...eller varför inte en lergök..i modern tappning ...smågökar skulle väl passa i adventskalenderpaketen??
Thai Craft Fair.....har öppet varje lördag fram till jul...mellan 9-5

på...
www.thaicraft.org kan man läsa mer

1 kommentar: