söndag 29 november 2009

Julbazar

För ett antal år sedan ordnade jag och en väninna en egen julbazar i
Bangkok. Då tillverkade massor av julgrejer bl a advetsljustakar av plåt.
Nu för tiden är jag inte lika energisk som då, men jag tillverkar fortfande "stakar"
.....och idag var det dax för försäljning på Skandinaviska
kyrkans julbazar.

Några smakprov av mina ljusstakar......fyllda med allt från traditionell
svensk vitmossa och flugsvampar.....till kryddor, limefrukter....eller
strandminnen från Koh Samed.


Klong Toey marknaden är det perfekta stället om man vill hitta
spännande färger och lukter att fylla adventsljustakarna med.
Chilifrukter.....blir otroligt fint och här kan man ju verkligen frossa i
sånt för en billig penning...eller vad sägs om ett kilo chilifrukter för 75 baht
eller en bunt med 50 rosor för mindre än 100 baht!!








Mina ljusstakar tog slut innan bazaren hunnit mer än öppna. Sen trodde
jag att jag var "snäll" när jag erbjöd några av tjejerna på
Baan Chivit Mai att dela bord med mig...så de kunde få sälja en del av
vad de tillverkar på dagcentrat. Men så hände det som så ofta händer...
missförstånd... de var upptagna på annat håll. Efter många om och men
lyckades jag med hjälp av Jip ändå få tag på några av deras alster......
tyvärr inte allt. Nyckelringar, telefonhängen och handmålade schafsar hade
inte alls samma strykande åtgång som ljusstakarna haft. Men, men, man
måste ju pröva annars vet man ju inte om det går att sälja eller inte!
Nu ska jag tända 1a adventsljuset...och bara njuta en stund

2 kommentarer:

  1. Ja, dit måste vi gå igen och tag med oss Wasana, det blir bäst! Kram S

    SvaraRadera
  2. Vad bra du måste ha sålt. Alla stakar var väl slut när jag kom?

    SvaraRadera