onsdag 23 december 2009

Karl Bertil Jonsson

Igår ringde Lena...en väninna i Bangkok till mig....under hennes skrivbord
hade det stått en tv ända sedan förra julen (då familjen köpte sig en flatscreen i julklapp)Nu undrade hon om jag visste någon som behövde en TV....
Jag har funderat fram och tillbaka....men inte kommit på vem som skulle få den...

Oi och Foom

Igår kom min bror Mats och hans familj hit i bagaget hade de en begagnad sulky som han tiggt av en jobbarkompis. Den skulle en liten 4-årig handikappad kille, Foom få. Idag åkte vi ner till Klong Toey för att lämna sulkyn till mamman och Foom och när vi satt där och pratade så kom vi in på vad Foom gillar att göra....att lyssna på musik gillar han sen frågade jag om han gillar att titta på TV...."vi har ingen TV" sa Oi....och så var den saken löst.
Så sent ikväll levererade brorsan och jag en TV till Foom och hans familj ...det känns bra lite som Karl Bertil Jonsson


Vi hann också med ett besök hos Wasana och Fon.....Mats ville kolla huset. Jag var lite orolig för han är ganska så kritisk eftersom han själv är i byggbranchen....men HAN var faktiskt imponerad...det fanns inte mycket att klaga på fast han försökte hitta lite fel...det var visst någon skrav på en hängränna som inte var riktigt tät!!!

1 kommentar:

  1. Så bra att den kom till nytta och glädje, den bortglömda TVn :o) God Jul på dig, jag hoppas att du får en toppenhelg!

    SvaraRadera