onsdag 27 januari 2010

Back home again



Nu är jag tillbaka i Bangkok igen, efter några kul dagar tillsammans med Susanna i Krabi och Puket. Eftersom hon är proffsigare än mig, både när det gäller fotografering och bloggande så tänker jag "snålåka" på det idag. Ni ser ju själva att jag inte är någon fotograf, även om objekten valdes med omsorg. Istället ska jag skriva om vad min tibetanska vän Ld och jag har förkovrat oss i idag.










Lhamadrolma och khun Boy pratar
herbs





Jag hade åter-besök hos Khun Boy som jobbar hos Doctor Feet. Dr Feet är ett reflexologi-massage-ställe som ligger på Sukhumvit soi 49. Dit går jag för att få behandling för mina dåliga knän...det knirkar och gör ont. Jag vägrar tro att det har med åldern att göra ;)Och är det någon som kan fixa sån här så är det Khun Boy.

Detta blev det ultimata studiebesöket för Ld...på 3 timmar försökte hon lära sig ALLT om de behandlingar man kan få hos Dr Feet.....förhoppningsvis ska hon få gå en utbildning där under tiden hon bor hos mig. Vad kan passa bättre för en som är doctor i tibetansk medicin?



Vad är det då som är så speciellt med Khun Boys massage? Jo, han är otroligt bra på att hitta de punkter som behöver behandlas. Genom att massera, trycka och bända lyckas han göra så att smärtan försvinner mer och mer. Han använder både sina fötter, armbågar och händer med en otrolig skicklighet när han masserar....och det är faktiskt mer behagligt än vad det ser ut.



Idag ingick också herbal massage vilket är stora örtkuddar som han värmer upp och sen baddar
de delar han behandlar.....detta gör att ämnen från örterna tränger ner under huden och hjälper till i den helande processen. Lukta gott.... gör det också, och sen är man gul som lussekatt i flera dagar.....men vad gör det?

2 kommentarer:

  1. Sudderrudd....me, like!!! Är det skönt att ha någon som står på dig - det undrar jag?? S

    SvaraRadera
  2. Vill ha billig massage igen :( Hoppas allt är väl med dig!

    SvaraRadera