onsdag 3 februari 2010

förberedelser inför kvällen

Jag och Ld har bjudit in ett gäng sweor på en Tibet afton. Inte trodde jag att intresset kunde bli så här stort....nu är det 16 personer som sagt att dom kommer.
Vi tänker visa bilder både från min resa till Lhasa och från Amdo provinsen som Ld kommer ifrån och som jag tidigare också besökt. Ld oroar sig för att gästerna inte ska förstå hennes engelska och jag oroar mig för att smörgåstårtan inte ska räcka ; )
På 5 200 meters höjd ligger Laden, väldens högst belägna
bosättning, 7 familjer bor där permanent. Denna gästvänliga
kvinna kom och mötte oss med en kanna jakte när hon hört att
vi var på väg.

6 kommentarer:

  1. Som vanligt är jag imponerad av vad du fått uppleva. Tibet ... jag säger då det. Det vore något att se det *suckar längtansfullt*

    SvaraRadera
  2. önskar att jag kunde komma...

    lycka till ikväll,och hoppas smörgåstårtan räcker.tryck i dina gäster ett par öl var så blir dom lite mätta av det innan de äter..

    från det ena till det andra.jag ska leta efter en kärra.är det typ den fon har som skulle vara bra?

    ha det nu gött i värmen,här är så kallt och jättemycke snö!!zzzz!

    kramar mimsan

    SvaraRadera
  3. Spännande föreläsning. Är ofta in och läser din blogg och blir inspirerad!

    Du behöver inte oroa dig, smörgåstårtan räcker. Du kan bjuda på en strömming och då kommer ändå stjärten vara kvar och folk säga: Nej tack ååhh jag är såå mätt. För visst var det svenskar som skulle komma ;o)

    MVH Hanna

    SvaraRadera
  4. sitter och tittar på snön som faller utanför fönstret och önskar att man vore en Swea så att man fick lyssna på detta spännande...=)

    SvaraRadera
  5. Tack Annika och Ld för en lärorik Tibetafton och mkt god smörgåstårta!!

    SvaraRadera