måndag 29 mars 2010

Mina favoriter...fot-massage

Under mina 8 år i Bangkok har jag hunnit med att besöka otaliga fotmassage-ställen. Visst... de flesta är ok, men så finns det de ställen man alltid återvänder till....mina favoriter är ställen som jag har besökt ända sedan jag först kom hit......och jag kommer att fortsätta att gå dit så länge jag bor här.




Outstanding och på plats nr 1.

Dr Feet.... Kanske inget för er som bara vill njuta från första stund. Nej, här är det ganska smärtsamt de första gångerna. Här behandlar man olika åkommor, allt från problem med bihålor till ryggproblem. Jag har vänner som fått hjälp med fertiliteten där. Självklart har de också kroppsmassage....jag kör oftast fotreflexologi/thaimassage 50/50...och känner mig lite på-nytt-född efter varje gång. Varning!!! Detta ställe är beroendeframkallande.

Dr Feet ligger på Sukhumvit soi 49 mittemot Samitivej Hospital.
De har öppet varje dag mellan 9-9
En 1 tim-behandling kostar 350 baht .....men är värd mycket mer ;)


nr 2

Får bli bottenplanet på Robinsson...Asok. Vid ingången til Tops ligger ett litet
trångt massageställe...som alltid har mycket folk. Deras fotmassage gillar jag för de massarerar också mycket på underbenen.....så skönt om man har gått eller sprungit mycket.

Öppet för det mesta.... pris ca 300 baht/tim
har thaimassage och oljemassage också.


nr 3

Wat Po....Sukhumvit soi 39 eller egentligen den lilla sub-soien mellan Phrom Phong BTS stn exit 3 och soi 39. Alltid mycket folk så vill man vara säker på att det finns plats så måste man boka. På övervåningen ligger en filial till Wat Po:s berömda thaimassageskola....där har jag själv tagit kurser och är jättenöjd. Tyvärr är jag inte så bra på att massare mina egna fötter...så det låter jag gärna någon annan ta hand om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar