onsdag 26 maj 2010

hopp om livet

Bestämde mig för att... nu är jag frisk igen. Kände för att gå ut att äta, prövade att ringa en vän men hon svarade inte...så då gick jag själv. Olive på Sukhumvit brukar vara ett bra ställe om man inte vill känna sig ensam, där träffar man alltid någon. Jag var så sugen på deras kycklingsouvlaki med tzatsiki. Jag slog mig ner, beställde, åt och bad om notat. Dåååå...... ringde väninnan och ville gärna äta grekiskt....så jag betalade, bytte bord och började om igen....trevlig lunch fram till halv 4.

På hemvägen tittade jag in i Emporiums gigantiska utförsäljnings hall.......SALE, SALE



Dagens outfitt.....jag brukar inte mannekänga men så här lite privat i
provhytten kan ni få följa med.....en äkta MARNI kappa....svindyr och
dööösnygg....även om kappan var nedsatt 70% så är den fortfarande
svindyr.....och döööösnygg!!!

Är det inte mors-dag snart??



Ett fång med fina blommor och massor av härlig frukt samlade jag på mig utmed vägen när jag gick hem..... nu är alla gatuförsäljare tillbaka igen, det börjar bli trångt på trottoarerna igen....det gillar jag.

I morgon blir det slummen igen.....det gillar jag också!!

7 kommentarer:

  1. härligt att man kan styra själv till viss del hur sjuk man är..=) synd att man inte är i Bkk...händer massor som jag med vill...köp kappan om du vill ha den, du är värd den!! vad gör det om 100 år...;=)

    massor av kramar....

    SvaraRadera
  2. men Bangan..den kappan måste du bara köpa!!
    du är så fin i den! härlig egobild!!
    önskar jag kunde komma och köpa den till dej..

    skönt att du känner dej lite kryare nu.nina har varit hos mej idag på en slät kopp,och sedan blev det parkrundan.
    hanna träffade jag som hastigast igår,när hon hämtade ett kort hos mej.
    du kommer väl hem till sverige snart? ta då med lite värme för här blir visst aldrig sommar.
    ha dé bäst!kram mimsan (mamma hälsar tillbaka)

    SvaraRadera
  3. Köp den, du får den av johan i morsdag present, jag lovar! Jag kan vara med lite på en knapp!
    Nu skulle man kanske vara i bkk, om det var billigt innan så är väl allt nästan gratis nu! Kram

    SvaraRadera
  4. Snygg kappa! Om du vågar dig ut på stan kanske vi vågar oss till Bangkok på väg till Koh Samui. Ett tag tänkte vi boka om till ön direkt men avvaktar.
    Tror thailändarna behöver oss turister och vi dem.
    Massage, god mat och trevlig shopping för oss, levebröd och förhoppningsvis lite guldkant till dem. Vad tror du/ni?

    SvaraRadera
  5. Äntligen en dagens outfit a la Annika :)

    SvaraRadera
  6. Ha, ha....mode då är ni på hugget tjejer. Näe det blir ingen kappa...det var mest på skoj när använder jag en kappa förresten????När jag klipper gräset i Björköby kanske...
    Ja du Malin tänk om man kunde trolla...så sjuka blev friska....tänker på er och önskar att under ska ske.
    Marie...du kan väl sy mig en i stället?
    Hannis...jag vill hellre ha en kram av både J och dig. Towis...jag gillar dina outfits
    Cicki...ingen fara bara kom,

    SvaraRadera