tisdag 1 juni 2010

Jobb åt Jip....

Jip som nu mera kan titulera sig IT-ingenjör, har ännu inte fått något jobb. Förutsättningarna har ju inte varit de bästa de sista månaderna...... hon har sökt en hel del jobb men fortfarande inte lyckats med någon anställning. ...alla kräver tidigare erfarenheter....vilket hon inte har mer än den praktik hon skaffat gm skolan.

Idag skrev jag ihop ett brev till mina svenska väninnor här i Bangkok....nu hoppas jag att på så sätt få ut hennes CV till olika företag....och kanske, kanske kan hon åtminstone få möjlighet att få en praktikplats i väntan på att ett "riktigt" jobb ska dyka upp. Jag är inte rätt person att bedömma Jips kompetens men jag vet att om hon får chansen så kommer hon att visa vad hon går för.




Jip....mellan utbildning och jobb, men inte så länge till hoppas vi.

4 kommentarer:

  1. ..Hej, har släppt frågan hos IT-tjejer i Bangkok..få se om någon vet om arbete.
    Lasse, Halmstad

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att hon får ett jobb snart. Hälsa henne lycka till ;-)
    /Stin

    SvaraRadera
  3. Tänk om jag hade haft en härlig och positiv Jip här!! Och då sitter jag i dataprogressiva lilla Sverige och känner mig som 105 i stället för 65!
    Sjutton också.. det borde ingå en Jip i varje datapaket man köper! ==== Det MÅSTE finnas en nisch för Jip!! Hälsa henne det!!

    SvaraRadera
  4. Vilken response....både här och mailen.
    Nu var det då tusann om det inte ska fixa sig.
    Om inte bokar jag in henne till dig i Sverige Doris....

    SvaraRadera