tisdag 28 september 2010

en annan tuff dag

Ännu en tuff dag i Bangkok......fast idag har det inte varit varken lägenheter eller projekten som upptagit min tid.







Tisdagar är lika med yoga-morgon och nya läraren Franseska ger sig inte förrän vi klarat varenda övning som hon planerat. Så istället för 1,5 tim blev det nästan 2 tim.

Typiskt att det var just idag, när vi hade planerat att göra en liten överraskningsfest för Yvonne som fylllt år. Så i min lägenhet stod resten av gänget och trampade otåligt när vi svettiga yoga-tjejer ramlade in. Det sång, presenter, champange och goda ostar.....härlig fortsättning på en vanlig tisdag.

Inte nog med det, sen vi gick vidare till Philippes franska resturang som ligger precis vid ingången till vårt compound på soi 39.....där har dom en helt suverän set meny som verkligen kan rekomenderas.



Efter allt detta skulle det suttit fint med en liten tupplur.....men nya plikter kallade. Jag är numera en av de som fixar SWEAs roliga programpunkter och nu är det dax för oktober programmet.....idag har vi kollat upp nästa veckas lunch resturang och ett väldigt litet men
speciellt tempel. Jag tror det kommer att bli en riktigt lyckad kombination ;)
När vi kikade runt i Swisshotel Nai Lert Parks hotellträdgården så höll man för fullt på att planera för en stor Flower Fair som öppnas på torsdag och pågår till söndag. Förhoppningsvis finns det en del kvar för oss att titta på när vi ska dit igen på tisdag.
Dan är inte slut än.....idag ska galgtillverkarna få sina först löner. Nu hoppas jag att de mörka
moln som just nu täcker Bangkoks himmel snart dragit förbi så jag kan ta en tur till slummen.

1 kommentar:

  1. hoppla så mycket du hinner med!! har ni fler timmar på dygnet därborta!?

    vill du lära mej lite yoga när jag kommer??

    krama alla de söta o duktiga galgpåkläderskorna från mej.
    kram även till dej!
    från mimsan

    SvaraRadera