torsdag 23 september 2010

några timmar en torsdagseftermiddag

Idag har jag varit nere i slummen på lite olika uppdrag,
dels skulle jag hämta galgar som kvinnorna nu har börjat tillverka.
Sen fick jag ett mail från en kvinna som jobbar för en organisation
i slummen, hon ville träffa mig för att hon hört att det var jag som
hade fixat så Foom får gå i skola. Hon ville att vi skulle diskutera
ett ev samarbete.


Nu har Fooms pappa fått jobb på hemmaplan igen. Så nu får mamma Oi lite
avlastning. Hon är lycklig nu för hon har blivit lovad jobb en dag i veckan,
då någon annan ska ta Foom till skolan.


Anji, från Australien som bor och jobbar med sin familj, i Klong Toeys slum.
Konstigt nog har vi aldrig sett varandra förrut.
Anji är en otroligt engagerad kvinna som det sprutar ideer ur.
det ska bli otroligt kul få se mer av hur hon jobbar.
Det blir nog en sväng dit redan i morgon....jag glömde nämligen min
dator där!!!

Så fick jag en riktigt rolig överraskning, det bakas på BCM!!!.... utan att vi är där
och puschar....en stor blåt med brownies. Jag som funderade på att plocka bort
ugnen om den inte användes.....men nu ser det ju ut som att det kanske kan
bli lite Cafeverksamhet framöver.
En liten prinssessa är född....föddes igår. Mamman är 18 år och
redan 2 barnsmor!!

Lille storebror.....

det blev mycket diskussioner om våra galgar.....vilka tyger som var bäst,
vad skulle vi ha alla galgar till?
Så en välförtjänad afterwork på Robin Hood med sweorna. En gång i
månaden sitter vi på någon av Bangkoks pubbar och dricker något gott.
det blev ingen sen kväll på puben, för min del. Jag räknat och buntat
ihop galgarna som är beställda.....väntar bara på att det ska
dyka upp en fin loggo.

3 kommentarer:

  1. hej bangan!!

    nu ligger lite förslag ute på min blogg.
    vet inte om jag är nära som du tänkt dej..men vi får börja någonstans och jobba vdare.
    jag har tänkt att man kan klistra på en liten lapp både fram och bak med information.
    vad säger du? är de för små? vad tro du om loggan? attans att det är en hel månad kvar till jag kommer..
    kram mimsan

    SvaraRadera
  2. Hej till alla och mest till dig Annika och till Mimmi Maräng!
    Superimponerad av MM:s idéer! Visst är galgen en bättre än bra logga!! För mig symboliserar galgen alla dina så bärande projekt i Bkk!!

    Ska bli spännande att se hur tagan med logga och info blir!!!

    Riktigt, riktigt kul är det också att se att det bakas på BCM!!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Jag undrade var du var? Var pa min forsta after work med Swea igar, men da var du inte kvar :-(. "after-work" redan kl 5 ar inte riktigt mojligt om man ska arbeta innan... :-)

    SvaraRadera