lördag 11 december 2010

Solrosfälten i Lopburi

Det kanske låtit som mitt liv endast bestått av galgar de sista månaderna. Så är det nästan, men lite annat har jag också hunnit med.....bl a en resa till solrosfälten i Lopburi provinsen, ca 2 timmar norr om Bangkok. Vi var några tjejer från Swea-Bangkok som åkte iväg dit förra tisdagen.





Fälten var ljuvliga och vi njöt...... så gott det gick, för naturligtvis hade området förvandlats till något som mer liknade ett tivoli. Men så är det i Thailand finns det något att tjäna pengar på några månader så tar man chansen. Kanske inte så konstigt efter övesvärmningar och annat som drabbat området. Jag hade i alla fall önskat ett elavbrott..... så dånet ur högtalarna tystnat en liten stund.Solrosorna blommar december-januari om någon funderar på att åka dit.


Annika, Ulrika med Moa och Nina.....mitt bland de gula rosorna.



Ingen resa utan fikapaus....eller tempelbesök. Så vi passade på att göra båda delarna vi ett tempel som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Lummigt och skönt var det och vi hittade ett lämpligt hörn att sitta och dricka vårt kaffe och goda lussefika.





Moa väckte stor uppmärksamhet speciellt bland de äldre damerna som gärna ville fram och peta och pilla på den lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar