torsdag 13 januari 2011

Full rulle....

Rivstart....ja, det kan man väl kalla det. En av mina Bangkokvänner har satt ordentlig fart på rulliansen. Det känns verkligen kul att få en bra början på året.

Nu klipps det tygremsor och snurras för fullt hemma hos tjejerna i slumkvarteret. Igår var jag nere i Klong Toey och lämnade minst 80m tyg !! I mitten av nästa vecka ska vi ha klart några hundra galgar som min vän ska med till Stockholm.
Hon berättade att både galgarna och projektet i sig har fått beröm av en del kända personer både i Sverige här i Thailand....hoppas det leder vidare så jag kan berätta mer lite längre fram.
På lördagförmiddag har jag kallat ihop de tjejer som är mest involverade till "ett första personalmöte"....då ska de bla få höra lite om alla positiva reaktioner som deras galgar har fått lite runt om i världen...tänk så stolta de ska bli!


Lek....betyder liten!!! (en gång i tiden var han ju liten, nu är han ett barn i en fullvuxen kropp)
Han hjälper till lite här och där om man ber honom,
annars gör han helst så lite som möjligt.
Här kånkar han iallafall de tunga tygpåsarna hem till Moews åt mig....fick muta lite!

2 kommentarer:

  1. Hurra, hurra hurra!!!
    Idag har det varit en riktig galg-morgon också här i Göteborg. BARÀ positivt. Fått och skickat mail om HÄNG-PÅ-projektet, snackat galgar med dotter Lena i Bkk och skickat en beställning till dig Annika. Den hoppas jag att tjejerna hinner med så att svärsonen kan ta med dem hem.. om inte så får det vänta. Gillar normalt inte att Stockhilm är viktigare men... en så´n härlig!!!!! beställning som ska dit, kan jag bara gläja mig åt.

    SvaraRadera
  2. Rivstart - härligt! Fortsätt så! Det blir ett gott nytt år tror jag!

    SvaraRadera