onsdag 20 april 2011

Bangkok på cykel

Konstigt att det skulle ta hela 5 år(så länge har BBB funnits)innan jag skulle komma ut och cykla med Arne som är mannen bakom Bangkok By Bike.
Idag blev det i alla fall äntligen av.....och jag kan bara säga att det blev en fantastisk upplevelse.
Fast jag bott i Bangkok i 9 år har jag aldrig tidigare satt min fot i dessa kvarter vilket bidrog till att upplevelsen blev ännu större.



Hela gänget....smålänningar är vi allihopa! (Fotot har jag lånat från Arnes facebook)




Första stoppet och Hugo var snabb att handla från farbrorn som är ute i sin flytande
affär......minibananer blev det här.



Långt in i de trånga gränderna stannade vi till och gjorde ett besök på ett hantverksställe
där de tillverkar kopparskålar.



Arne och jag fick en pratstund med en av munkarna vid Wat Arun medan de andra
klättrade högt upp på stupan och tittade på den magnifika utsikten över floden.
Själv var jag ju där för inte så länge sedan.... det får vara måtta med tempelbesök!!!



Jag mer eller mindre tvingade med Hugo på denna utflykt, han ville inte ut och cykla.....men han ändrade inställning så fort han fick sin cykel. Sen var det bara kul hela tiden.



Old & Beutiful, min smak







"Kissepaus" för en del








I slutet av cykelturen blev vi upplockade av en longtailboat som tog oss genom



spännande områden. Skönt och svalkande efter några timmars cykling.





Även om det var lite mulet så gav solnedgången
en mäktig känsla på en väldigt speciell eftermiddag.



1 kommentar:

  1. Det där ser ju jättekul ut! Fast det verkar varmt att cykla i Bangkok..........

    SvaraRadera