torsdag 17 november 2011

Gamla mor....

Innan det blev någon bulle för min del så följde jag med Moew och några andra på ett hembesök hos Sunviengs gamla mamma.
Sunvieng har det svårt med sin fostermamma som blivit sämre och nu inte kan sköta något själv. Det är faktiskt inte så länge sedan hon tog hand om lilla barnbarnet. Turligt nog så är Sunvieng här och kan hjälpa henne lite....men snart börjar utbildningen igen och han oroar sig mycket för hur det ska bli med mamman.


Han utbildar sig till tv-reperatör och har gått halva tiden nu, nästa termin blir praktik som förläggs i Pattya...nu vet han inte om han kan fortsätta. På något sätt måste det lösas....det ska vi försöka hjälpa dom med.


Sen en dryg månad tillbaka bär inte benen. Men Moew + Moew tror att med massage ska de få igång cirkulationen i benen och hon ska kunna gå några steg med rollator...
Jag hade inte min allra bästa dag igår....så jag skrämde nog dem lite med mitt utbrott av ilska och tårar...(jag ifrågasatte om det verkligen inte fanns någon på BCM som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa någon timme när barnen ändå sover middag?? Vi får se hur det går...jag ville inte inte muta med pengar utan tycker att de kan också "oskälviskt hjälpa andra, utan att kräva något tillbaka"....fint va? tror jag läste det i "Munken som sålde sin Ferrari"
Det blev lite mycket med ALLA som behöver min hjälp igår. Tänder, P-stav, rollator....plus att en av de unga tjejerna (som jag trodde det löst sig så bra för), återigen är gravid....fader okänd! Så ett tillskott i galgtillverkningsgänget...med andra ord.

5 kommentarer:

  1. Oj - det var mycket på en gång........Tur att galgarna finns! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tror, vill inte tro, att det är fel att du visar vad du känner!
    Vet att du kommer att hitta en lösning,som gör att Sunvieng kan känna sig trygg och fortsätta sin utbildning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Att ge hjälp är nog en källa till ständig, och oavbruten sorg..

    Berra

    SvaraRadera
  4. Det var bra att du ifrågasatte dem....heja dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Du gör så mycket fantastiskt Annika!! Och att läsa om vad som händer borta hos er ger ju lite perspektiv och inspiration på något vis.. Keep it up! Kram från Älmhult!

    SvaraRadera