tisdag 14 februari 2012

Bomber och Bullar i Bangkok

Fy vad jag är dålig på att uppdatera min blogg...trodde att det skulle bli bättre nu när jag lärt mig lite nya knep av Towis. Både söndag och måndag har jag ägnat helt åt galgarna.....ekonomi ena dag och tyginköp och packning av galgar.

Vid lunchtid idag var jag trött på allt vad galgar heter och tog en sväng till Scan Deli och kyrkkaffet som äger rum där på tisdagar. Idag var det en otrolig massa folk där ....fullt både inne och ute. om precis alla var där för kyrkkaffets skull tror jag knappast men många var vi.
Antingen dricker man kaffe och äter bulle före maten eller efter....helt enkelt en smaksak. Självklart är det inget tvång att äta mat när man går dit.....men det är ju så gott. Varmrökt lax och sallad tog jag, men vill man ha riktigt svensk husmanskost så finns det mycket annat att välja på.....pytt i panna, lax och gräddstuvad potatis, pannbiff med lök....inte konstigt att tjejerna från Uddevalla dreglade när de läste matsedeln.

Gänget från Uddevalla bestod av 5 elever och 2 handledare från Barn och fritidsprogramet, som idag avslutar ett ca 3 veckor långt volonärarbete som de genomfört på ett barnhem ca 20 mil norr om Bangkok igenom en volontärorganisation. Sista dagarna spenderades i Bangkok. Jättekul att få höra om deras erfarenheter.

När jag var på väg hem från kyrkkaffet så var det kaos på Sukhumvit.....för första gången sedan jag kom till Bangkok har jag nu sett en polisbil ta sig igenom den täta trafiken....vanligtvis kommer inga utryckningsfordon fram oavsett hur mycket sirener de har på bilarna....men nu var det på allvar det märktes.
Vad var det som hänt??? Några minuter senare stötte jag ihop med en svenska som berättade att sprängladdningar exploderat vid Prakanong....minst 5 skadade, en av dom skadade var killen som kastat bomberna han har mist båda benen....synden straffar.... sig självt heter det ju.

1 kommentar: