lördag 28 april 2012

Utebytesstudenter på besök

Idag kom 4 ungdomar på besök  till Häng På lokalen. De studerar alla 4  Business-programmet i olika delar av världen men har valt att läsa 1 av terminerna i Bangkok.



För några veckor sedan lottade jag ut ett set med Häng På galgar på facebooksidan....då vann Scott, killen i blå t-shirt. Nu ville han och kompisarna från Califonien, Sverige och Frankrike....veta mer om galgtillverkningen och andra projekt som jag startat. Självklart lämnade de inte lokalen utan att ha valt ut några galgbuntar var.

När vi var på väg ut från Klong Toey området möttes vi av en parad med orkester och dansande thailändare, jag trodde det var eftertruppen från Songkranfirandet....som fortsatte att spruta vatten.
Det var det inte....det var en munkceremoni. Då någon vigs till munk så firas det ordentligt.....en lång karavan av bilar och dansande thailändare....jag tror t o m att de 4 studenterna dansade med en bit efter att vi skiljts åt.



Inte ofta man kommer så här nära en thailändares tatueringar.....så jag knäppte ett foto
jag kan inte förklara alla symboler men de har med reglerna som en sann buddist ska leva efter


Det var så länge sedan jag träffade Jip, mycket har hänt. Hon sa upp sig på ett jobb där hon vantrivdes men lyckades ganska snabbt hitta ett nytt där hon trivs otroligt bra....nästa vecka ska hon på vidareutbildning.
Nu ska det inte dröja lika länge till nästa gång för nu har vi smidit lite planer som jag hoppas vi kan förverkliga snart.

1 kommentar:

  1. Ungdomar är härliga.. och kul att se Jip igen! Hennes historia är också DIN historia, så +50 "tanter" är också härliga!

    SvaraRadera