torsdag 4 april 2013

Hang On Co. Ltd

Nu står jag här med ett vackert certifikat i min hand....vilket betyder att jag nu är chef för ett thaibolag. Vad detta kommer att innebär kan nog bara framtiden utvisa men både Moew och jag har höga förväntningar om att detta ska göra att Hang On Hangers nu ska kunna spridas över hela världen....och att det ska generera till att många fler kvinnor i slummen ska få möjlighet att förbättra sin situation ekonomiskt. Moew kommer att anställas på heltid vilket innebär att hon kommer att ta över mycket av det jag gör idag...hon kommer också att välja ut nya flickor/kvinnor och lära upp dem att göra galgar. Jag kommer att kunna konsentrera mig mer på att försöka få fler kunder... Så det blir en spännande tid framöver....hoppas ni ALLA är med och håller tummarna, vi kan aldrig få för mycket av god feedback





Detta certifikat ska nu ramas in och hängas i lokalen....om inte så kommer vi att få bekymmer den dag då skattemyndigheten kommer på besök!

19 kommentarer:

  1. MEN HURRAAAA!!! grattis mrs president :-D
    Jag och mamma hoppas kunna komma till Klong Tuey på tisdag tillsammans med två unga studentskor. Det är min kollegas (som har hang on hangers på Cafeét på Romeleåsen) yngsta dotter och väninna som kommer på söndag och är två dagar hos oss innan de börjar luffa runt i Thailand. Mamma har ju så länge velat se din neighbourhood... Hör av dig.
    Grattis än en gång - nu håller vi tummar och tår och kör runt lite mer PRkampanjer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får ni komma på besök....tisdag funkar bra.Vi hörs om tiden...ser fram emot att träffa FNmormor och er andra.

      Å som sagt vi kommer att behöva all PR vi kan få....

      Radera
  2. Grattis VD:n! Håller alla tummar jag har....... Snyggt certifikat förresten - ta en guldram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som tänkt stoppa in det i en silverram...men du har nog rätt....guld ska det vara!!

      Radera
  3. Va kul- stort grattis!! Hoppas att du hittar massor med kunder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas vi också....eller det kanske är bäst om vi växer sagta men säkert...det tar ju lite tid att hitta och lära upp nya kvinnor. För oss är det viktigt att fortsätta att leta upp de kvinnor som som själva inte tror att de har en chans att få jobb....pga egna handikapp eller att de har barn som behöver full passning.

      Radera
  4. Stort, stort GRATTIS och alla LYCKA TILL som finns. Glad också över att Moew blir HÄNG PÅ boss "på golvet".

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan tro att jag är glad...utan Moew hade jag aldrig vågat ta detta steget. Moew är också överlycklig...detta kommer att bli bra!!

      Radera
  5. MEN jättegrattis till ALLTING såååå underbart på alla sätt!! Snyggt jobbat Annika, du är så cool, KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är du också...jag tror vi blir ett bra team där nere på gatan i 70 rai!!

      Radera
  6. Grattis...jättekul. Kram/Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mimmi....nu ska vi sprida din logga "all over the world"!

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Satsning fullt ut - av kvinnan med krut.
    Chåk dii.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krutkärringen tackar....och undrar när du kommer cyklande ;)

      Radera
    2. Kommer gärna och hälsar på (om du lovar att inte propsa på att sitta på pakethållaren) i smb med mitt besök hos F.A.B. om några veckor.

      Radera
    3. Du är välkommen, ska bli roligt att träffas "live".

      Radera
  9. Åhh vad underbart att läsa!! Det kommer att bli så bra och förhoppningsvis så lyckat!! Lycka till till er alla:-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin....det känns lite tryggare att göra så här, och det leder kanske också till att vi kan involvera fler kvinnor i projektet, vilket skulle vara kul.

      Radera