måndag 12 augusti 2013

Mothers day i Thailand

Det är Drottning Sirikits 81:a födelsedag idag och det firas som vanligt med att alla är lediga. Många resturanger och och affärer har specialpriser för oss mammor idag, så egentligen skulle jag inte sitta här vid datorn utan vara ute och utnyttja detta ;) men jag har ju varit ledig så länge så jag har använt denna dag eller hela helgen förresten till att försöka komma ifatt med räkenskaper och mail...samt att uppdatera facebook och blog. Det är otroligt vilken genomslagskraft dessa medier har...det inser jag mer och mer då jag får mail från många intressanta håll som aldrig skulle funnit Hang On på annat sätt.

Idag har förstås Moew och Ploy också ledigt....men det är inte säkert att de tar helt ledigt utan gör några galgar ändå. Hoppas ändå att ALLA mammor som får arbete genom oss tar det lite lugnare idag....och att deras barn visar lite uppskattning för vad deras mammor gör för att de ska få en drägligare framtid.

Några som definitivt inte glömmer vad deras mor gör för dem är Pinky och Princess...Moews döttrar.

Så här såg det ut på Moews facebooksida idag....och en ung kvinna skrev...." Happy mother's day!! You are a mom to many trek children. We love you!

Precis så är det....Moews hjärta räcker för så många, hon är verkligen Mamma till ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar