tisdag 28 januari 2014

Årets Smålänning 2013


Gästbloggare Asklöf - Hallå, hallå - det var mitt bidrag till Annikas utnämning av Årets smålänning - pinsamt men sant och i direktsändning dessutom.....



Nåväl, jag hade världens sjå att få henne att befinna sig på en bra plats med bra mottagning eftersom Hasse P skulle ringa från Jönköping.

- Annika, kan du ta hand om Lukas på tisdag e.m, jag har ett superviktigt möte vid 5-tiden....

- Det skall nog gå bra!!

Några dagar senare - 

- Glöm nu inte tisdag e.m....

- Vadå, har jag lovat nått.....



Allt gick bra och jag klev in genom dörren 16.50 tisdag e.m med en flaska skumpa och en blomsterkvast djupt nedstoppad i en svensk slitstark plastpåse där det stod - ''Hästbiten''



Resten är historia - mission completed!!

GRATTIS ANNIKA - du behövs här, smålänning eller ej!!




Länk till programmet


12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Marie-Anne...det känns väldigt bra just nu :)

      Radera
  2. Wow ! ! !
    Satt som klistrad vid datorn och hörde Radio Jönköping. Stort GRATTIS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lysande du på H E L A programmete?? Kändes som jag hamnat mitt i "här är ditt liv"....underbart att veta att jag har en sån stor fan club bade hemma i Småland och utsocknes.

      Radera
  3. Var stolt över dej själv vännen. Jag är jätteglad för din skull och ha dej som vän. Synna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Synna....jag är stolt och glad både over att jag är smålänning och att jag stretar på med mina projekt. tack för att du sprider galgar över sydösta delarna av landet....det betyder mycket för oss.

      Radera
  4. Helt fantastiskt! Stort GRATTIS och en lika stor KRAM!!! Jag säger som ovanstående - var stolt över dig själv och det du åstakommit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suger åt mig av allt beröm och fina hälsningar....nu håller jag tummarna för dig och "bästa utlands-boende blog". KRAM

      Radera
  5. Njut av uppmärksamheten, var stolt......men glöm nu inte att ha roligt.......dessutom....det här kommer att sälja galgar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är både stolt och glad....jätteglad :) Så är Moew och tjejerna också, det blev ett riktigt kramkalas idag då Moew fått allt förklarat på thai av Marcus.

      Radera
  6. Netta 20140129 GRATTIS!!" Systra" din ringde och berätta att du blivits årets smålänning Wooh va häftigt det är du verkligen värd gott med lite skumpa skål på dig

    SvaraRadera
  7. Gulliga Nettan....du har alltid varit en av mina största supporters så länge jag kört mina project I slummen. tack

    SvaraRadera