onsdag 17 februari 2010

Sportlov

Äntligen har jag fått experthjälp, Tomas ‟Vetlandaposten‟ är här. Så nu kommer några bilder från Hugos
och min vintersemester i Småland.
Det är faktiskt lika exotiskt för oss Bangkokbor att komma till ett vintrigt Sverige som för
alla svenskar att komma till ett 35 gradigt Thailand.

Det har verkligen varit vinterkläder på......minus ca 5 hela tiden. Vi har åkt pulka, skidor och skridskor.
Vinterfiskat och grillat korv..... och det är inte slut än på fredag blir det utförsåkning i Kisa...fast jag tror jag
hoppar det....man vet inte med gamla tanter och lårben!!


August kämpar på...ska bli lika bra som sin idol.


Alla godingarna på ett och samma foto.....inte det enklaste




Hugo visar upp en av gäddorna som vi drog upp....och som senare blev en fantastiskt god middag.

Vi har en tradition sen säkert 30 år tillbaka....vinterfiske med kusiner och farbröder på min far sida.....enda gången vi träffas är på dessa fiskedagar eller på begravningar...jag föredrar fiskedagarna.


Hanna och Gustav kastar sig utför Sotarbacken

5 kommentarer:

  1. ser helt underbart ut...hoppas tandvärken går över..=)

    SvaraRadera
  2. Ja snacka om kontraster : ).Hur länge stannar ni i Sverige?Så du kommer från Vetlanda trakten?

    Kom hem till Sverige för ca två veckor sen från ett varmt Thailand (20 dgg semester), så jag förstår vad du menar med exotiskt : ).

    Önskar er fortsatt trevlig tid med nära och kära.

    mvh Åsa (i Eksjö)

    SvaraRadera
  3. Tandvärk aouch, det låter inte kul......5000bath - ett helgerån! Och sedan att det INTE hjälper, vad hände med den tandläkaren??

    Ser annars riktigt härligt ut med all snö "på bild" kan tilläggas. Tag det varligt i backarna fast det är klart om du skall bryta något så skall du väl göra det där!!
    Ses snart Kram S

    SvaraRadera
  4. Susanna: Det är inte alls härligt med all snö, skulle mer än gärna alltid slippa snön, jag är en typisk ickesnöperson.

    Annika, jag har inte hängt med i svängarna alls, du är alltså i Sverige nu???
    Jaha där ser man.

    Ang. expertishjälp på bloggen, om du undrar över något så kan jag abslout hjälpa dig. Maila mig bara på smillalilla35@hotmail.com

    Jag kan hjälpa dig att ändra design, och du kan enkelt lägga in bilder och annat.

    Kram kram
    Stina

    Ps. Vi åker till Ban Phe den 13 juli igen ;-)

    SvaraRadera
  5. vilka härliga vinterbilder!!!

    vilken rolig tradition med vinterfiske med nära och kära..

    tack för en trevlig kväll!!jag beundrar dej för allt du gör för människor du möter var du än befinner dej på jordklotet..skönt att det finns människor som du..
    vancover eller bankok nästa?
    var nu rädd om dej när du reser igen,öster eller västerut!

    kram mimsan

    SvaraRadera