onsdag 17 februari 2010

Tandväääärk

.....nu förstår jag lite mer hur Ploy har det när tandvärken sätter in. När inte värktabletter eller tandläkarens behandling hjälpt det minsta så...föreslog syrran att jag skulle tugga på hela kryddnejlikor.....starkt som tusan...men det hjälpte faktiskt...en stund.

Jag kan inte minnas när jag sist hade tandvärk...så det är väl min tur. Typiskt att det skulle hända när jag är på vintersemester i Sverige......känns som det blir ännu värre när jag är utomhus.

Jag fick faktiskt en akuttid klockan 7 i morse...trodde jag aldrig om svensk tandvård. Men efter 10 röntgenplåtar lite pensling på tandhalsen och 1200 kr!!!! fattigare.....så har jag precis lika ont. Så nu blir det att tugga nejlikor tills jag kommer till Bangkok.....och min vanliga tandläkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar