onsdag 17 mars 2010

alldeles runt hörnet

3 minuters promenad från vår lägenhet, var gatan helt blockerad av
rödtröjade protestanter. De var på väg till premiärministerns hus för att
hälla ut mera blod.
Jag var på väg till banken men den var stängd så istället
gick jag en runda med min kamera.....






stämningen är fortfarande god....och lite regn är det ingen som störs av.


mataffären...hade bara bakdörren öppen




........och personalen stod utanför och hejade på de RÖDA



t o m på sky trainstationen...drog man ner ridån en stund. När jag frågade tjejen i snack ståndet om hon sympatiserade med de röda så svarade hon - jag gillar inte bråk jag vill jobba!

Undrar vad som händer i morgon!!!

3 kommentarer:

  1. Tack för din information, skrev just lite om det på min sida. Tänkte på mamma som ska åka till huset på fredag.

    SvaraRadera
  2. du behöver säkert inte oro dig....det känns så lungt och fredligt. och förhoppningsvis är det över till helgen.

    SvaraRadera
  3. Sanuk, sanuk.....även om de fler rallyn i helgen. Så länge Thaksin betalar så fortsätter de....S

    SvaraRadera