fredag 28 maj 2010

Foom



Foom är besviken att skolan är stängd idag igen..... man firar Visakha Bucha Day
i Thailand idag. Förra veckan var ju alla skolor stängda pga oroligheterna men denna veckan är det öppet igen.
Nu har han varit i skolan 4 dagar och det är härligt att se vilken förbättring man kan
se på den lille killen. Hans annars så styva, stela leder blir så mycket mjukare när han
får träning av sjukgymnasten på skolan varje dag. Även om jag vet att Oi tränar honom
hemma så blir det inte detsamma.

När Foom kom hem efter skolan igår så ville han att jag och han skulle gå till seven eleven, själva utan Oi, Fooms favoritställe. Han ville köpa chokladmjölk.....det finns nog 20 olika sorter men han lyckade få mig att förstå exakt vilken han skulle ha.....
Eftersom jag bar honom så fick jag problem när jag skulle betala.....men han är känd av alla på 7-11 så lämnade jag bara över honom till en kille som jobbade där....medan jag betalade.

Jag hoppas att jag på något sätt ska få tag på en bra handikappvagn till honom när jag åker till Sverige över sommaren. Sulkyn han fick i julas fungerar inte så bra eftersom han måste ha en vagn där man kan spänna fast honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar