söndag 23 maj 2010

läget just nu.....botten

Jag har inte känt mig alls bra under en ganska lång tid .....men inget speciellt har hänt. Nu den sista veckan trodde jag först att det hade att göra med att jag känt mig så deppig över det som har hänt är......så i fredags tänkte jag att det kanske inte skulle skada med miljöombyte. Vi stack iväg till Koh samed.....där blev jag ännu mer deppig....Sky Hight.....att man kan sakna ett ställe så. Men det var nog varken det ena eller det andra som gjorde att jag har hostat, och nyst hela helgen.....har inte varit något trevligt sällskap för varken familj eller vänner. I morse klockan 4 gav jag upp att försöka sova....knallade ner till en solstol på stranden...och hostade vidare så övriga i rummet fick en chans att sova. Jag hade sällskap av både vildhundarna och mygg, så jag var inte ensam.

I kväll blev ett besök på Samitivejs akutmottagning......det har väl sagts hur många gånger som helst.....men kommer man till ett sjukhus här då går det undan. (Sen finns det ju en del som vet hur man fixar sånt i Sverige också ; ) men hon är lätträknad) Man blir verkligen tagen på allvar ....rullstolen rullades fram så fort jag hade förklarat vad som var fel, (jag vägrade ). Klockan halv 6 kom jag till sjukhuset, och en timma senare var jag hemma igen......influensa prov...pos. lungrötgen...neg och H1N1.....tar 2 dagar.....men det borde väl i så fall synts på lungrötgen om det hade varit något fel.

Nu har jag stoppat i mig en näve tabletter och en stor mugg med ingefärste och tusan vet om jag inte redan känner mig lite piggare.

4 kommentarer:

  1. Låter inte bra alls...var rädd om dig.Krya på dig-kramar...=))

    SvaraRadera
  2. inte ett dugg konstigt att du inte mår väl,efter allt som ni gått igenom därborta..
    klart att du är stressad mitt upp i all orolighet,och stress är kroppens fiende.
    krya på dej älskade vän!!

    kram mimsan

    SvaraRadera
  3. dumt av mig att beklaga mig....folk dör runt omkring en och jag gnäller över lite hosta!!

    SvaraRadera
  4. Hallå du!
    Hon är själv förvånad och hade inte klarat det utan två vänner som arbetar inom sjukvården. Hoppas att du fått ordning på hostan, den bullrade redan på min tid, hmmmm/Kram S

    SvaraRadera