fredag 21 maj 2010

Besök i slummen

Nu har jag fått nog av att bara hålla mig hemmavid.....kände att jag måste åka ner till slummen och se hur de har det där. Visserligen har jag pratat med både Moew och Jip flera gånger under dessa hemska dagar de har sagt att läget varit ok.


Igår öppnades förskolan och arbetsplatsen på BCM för dem som ville. Personalen menade att barnen mår bättre där än hemma....vilket jag kan hålla med om efter min runda inne i gränderna. Om det är en trist syn i vanliga fall så var det ännu värre idag....överrallt ligger folk och sover i dörröppningarna och många små barn springer som dom vill utan tillsyn.

Jag hälsade på hos Foom också.....han bara längtar tillbaka till sin skola som förhoppningsvis öppnar på måndag. Han älskar att berätta om allt han gör där....allra roligast är vattenträningen i poolen och nu undrar han om jag kan köpa en bad-ring till honom.



Sen blev det ett besök hos Wasana också....kylskåpet var på plats, snyggt va. Tvillingbröderna som bor hos henne hade ju smyckat det extra fint med bucklan från
fotbollsturneringen som deras lag vann. Båda två är superduktiga i fotboll....nu ska de visa att de är lika duktiga på att studera. Har lovat att hjälpa dem med terminsavgiften för deras skola....om de sköter sig.....



Hegge läser du detta så ser du att skor är något de verkligen behöver....40-43 blir nog bra.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att alla mår bra, Gustav har varit såå orolig för alla barnen!! Synd att vi inte visste om badringen men hittar på något annat nästa gång...

    Hälsa Wasana att färgen på kylskåpet är riktigt modern här hemma...=))
    Kramar...

    SvaraRadera
  2. Kylskåpsfärgen är fantastiskt kitchig hihihi! Hälsa Khun Moey att jag saknar henne mkt också/Kram S

    SvaraRadera
  3. De där skorna ser ut att hålla ett tag till! Nej, jag ska se om jag kan ragga upp några skor.

    SvaraRadera
  4. Kan inte låta bli och undra , hur har ni det i Bangkok efter allt ni varit med om?

    SvaraRadera