lördag 21 augusti 2010

Smålännigar är inte snåla!

Jag har ju varit på jakt efter en handikappanpassad vagn till Foom...det är många som har engagerat sig hemma i Småland. Men någon sådan vagn har de inte fått tag på..... men Ann-charlotte hittade en annan vagn på Blocket som hon tyckte verkade bra.
Så sista dagen innan Hugo o jag lämnade Sverige så hämtade jag denna otroligt fina vagn hos A-C i Landsbro....Hon hade fixat egna sponsorer som sin syrra och grannen, bra jobbat!!



1 st sittkärra....destination Bangkok



Idag var det alltså dax att slutföra uppdraget....jag hade bestämt träff med Oi gm Jip eftersom jag visste att jag skulle behöva hjälp med att översätta. Vi träffades på Tesco....neutral mark....ibland känns det jobbigt att ge inför alla grannar i slumkvarteren....det finns ngt som heter avundsjuka även här.
Tyvärr var inte Foom med....jag skulle velat se hans reaktion. Vi ska träffas på torsdag så då får jag veta vad han tycker.
Oi övade på att fälla ihop och ta upp vagnen åtskilliga gånger så det kan hon nu.
Nöjd och glad vandrade hon iväg med en tom vagn....som förhoppningsvis ska glädja en liten handikappad kille i många år.....tack A-C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar