torsdag 11 augusti 2011

up date


Moew och Ploy har varit här och lämnat fler galgar, inte i de färger som jag bett om utan betydligt färggladare....säkert något för min kompis i Älmhult som vill ha starka färger.

Tur att hälften av pengarna gick till att betala sjukhusräkning för lilla pinky, istället för en massa mer av de tygen. Mailkontakten mellan oss har inte funkat enl Moew, så min beställning på rosenmönstrade och svart-vita har ännu inte påbörjats.....China Town here I come!!




Vi satt här och pratade lite om Mors-dags firande.....vilket alltid infaller i på Drottningens födelsedag 12 aug. Alltså i morgon då är de flesta skolor och arbetsplatser är stängda....och alla ska rå om sina mödrar....eller nästan alla


Moew och hennes familj skulle åka till Surin där svärmodern bor. Ploy skulle inte bjuda ut sin mor på middag som jag förslog, för mamman sitter i fängelse sedan 10 år!!

Kvinnan som Ploy och hennes son bor med och som jag alltid tagit för mamman visade sig vara mormorn! Alltid får man reda på något nytt.....
Ploy som fick nya fina tänder....behöver nog träffa en annan tandläkare, som det är nu funkar det inte. Vi bestämde att jag ska ta henne till kvinnliga tandläkare som vi träffade allra först.


Moew har övat upp sin engelska riktigt bra i sommar. Tack vare ett gäng med amerikanska ungdomar som varje år kommer till Baan Chivit Mai som volountärer. Några av dem har bott hemma hos Moews familj under den månad de varit i Bangkok och då har hon varit tvungen att prata engelska. Nu vill hon att jag ska fortsätta att hjälpa henne att hålla den vid liv.....jag som vill att hon ska hålla igång min thai....vi får väl växla språk varannan mening!!


Idag kom jag äntligen iväg till iväg ögonläkaren....har tjatat om att göra det både före och under sommaren.....extremt torra ögon pga av åldern och att jag är kvinna!!! trist....det är ju inget kul att få veta att man börjar åldras.....det hade jag inte en aaaning om tidigare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar