fredag 1 februari 2013

SWEA stödjer Häng På Galgar

som de flesta säkert redan vet så finns det en svensk kvinnoförening i Bangkok, SWEA som jag har varit medlem i ända sedan jag kom hit. Jag har haft lite svårt att anpassa mig till de internationella stadgarna...som säger att det SWEA donerar pengar till ska ha en svensk anknytning. De tidigare donationer som jag känner till har varit...en svensk som drev ett reflexprojekt någonstans i Thailand och en thailänsk student som fått ett bidrag till att studera i Sverige. Att jag eller mina projekt skulle få en donation hade jag inte ens tänkt på innan jag fick veta att donationsgruppen bestämt att jag skulle få hjälp att inreda den lokal som jag hyr för Hang On Hanger. Nu fanns det en bra möjlighet att köpa "svenska"läs IKEA möbler...och på så sätt få in den svenska anknytningen. En otrolig bra hjälp för oss i projektet...vi behövde verkligen stora lagerhyllor, massor av plastbackar, bord, stolar mm. Allt detta inhandlades i december men förra vecka var det dax för SWEorna i Bangkok att komma på besök i "House of Hangers"
 
En guidad tur i slummen och ett besök hos en lokal konstnär hann vi också
med under förmiddagen
 
 
 
Samling ute på gatan....ett stort gäng hade mött upp, vi var ca 10 personer
 
 
Ploy var snäll och kom för att visa hur man gör en Häng På galge.....hyllorna är redan fyllda och vi knappt mer än flyttat in.
 
 
Kristina, hade tagit bussen från Scandinavien Village i Ban Sean, för att vara med på besöket. Hon köpte med sig lite fina galgar hem ....
 
 
Köket ska snart vara klart....diskbänken ska få kran och avlopp ikväll och hyllorna är redan uppe.
Kylskåp, kokplattor, fläkt och lite annat har vi också fått.
 
 
Eftersom köket inte var klart så valde jag att ta med hela SWEAgänget till det nyöppnade Munjai Cafe som också drivs av en organisation i slummen.....det blev en trevlig avslutning på en bra dag.
 

5 kommentarer:

  1. Det ser jättebra ut - härligt med plats och alla saker som behövs. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanonbra med dessa hyllor...men vi skulle redan behöva några fler.

      Radera
  2. Eftersom det verkar som om jag ska äntligen ska ta mig till Bankok i mitten av mars, kanske jag kan få möjlighet att få följa med på en "liten tur" jag med!?
    Marina

    SvaraRadera
  3. Klart du ska med på en runda, Marina. Det är alltid speciellt att få ta med såna som följt bloggen ett tag...de känner sig hemma nästan direkt.
    Ps jag har fått kopiera din kommentar från mailet...förstår inte varför inte dina inlägg kommer in här.

    SvaraRadera
  4. Var i Bangkok köper man dessa galgar

    SvaraRadera