måndag 30 januari 2012

på bio i bangkok

Nästa film jag ska se blir Moneyball ....handlar om ett Baseball team som har stora ekonomiska problem.....och deras väg att komma tillbaka. Jag såg delar av filmen på flyget hem från Detroit efter nyår...men nu vill jag se hela. Vi tittar mycket på filmer som har handligar inom olika sporter....spelar inte så stor roll vilken sport. Baseball hör inte till favoriterna...men filmen kanske blir en favorit. Annars gillar jag "bend it like Beckham".....om fotboll och kulturkrockar.




Hugo och jag såg Real Steel för några veckor sedan....och mot alla odds så gillade jag den och Hugo var såå förvånad...trodde jag skulle säga att den var för våldsam. Robot boxning...´kan jag stå ut med men absolut inte annan boxning. Filmen handlade allra mest om att återvinna relationen mellan en liten kille och hans frånvarande far.

3 kommentarer:

  1. Moneyball vill jag med se, hojta om du har brist på sällskap :)

    SvaraRadera
  2. det gör jag gärna....men det blir inte denna helgen.

    SvaraRadera
  3. Innan du blir för gammal måste du se Thai boxning en gång...Gustav & Calle säger att det inte alls var så otäckt och våldsamt som de trodde!
    Häftigast var att se alla vadslagare...ja vi tittar på olika;=)

    SvaraRadera