torsdag 8 oktober 2009

Startskottet



















Fru Byggare, Moew och Wasana i skjulet som snart är ett minne blott.




















Idag har jag överlämnat den första delbetalningen, 50000 Baht.
Allt under ordnade förhållanden. Moew skrev kontraktet som
byggmästares fru och jag signerade. Frun tyckte vi skulle föreviga
med ett foto.















När man ser hur uppruttet och termitangripet det gamla golvet
var så förstår jag nu varför Wasana alltid var så orolig när man
inte satt still, kunde ju brakat igenom när som helst!!


Turligt nog så är Wasanas båda systersöner, tvillingar på 15 år, lediga från skolan i 2 veckor.
Så nu bär de bort gamla ruttna plank och annan bråte.

4 kommentarer:

  1. Låter kanon detta!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Tack Stina..kul att hjälpa
    när man får sånt stöd :)

    SvaraRadera
  3. Annika hur går det med layouten :) du kommer väl ihåg
    ? Maila mig annars för kom ihåg lektion!

    SvaraRadera
  4. Så fort du lämnade lägenheten så började det strula igen....det sista inlägget var faktiskt ganska snyggt till att börja med. Sen försökte jag småjustera och då...hände något som jag nu inte kan fixa själv

    SvaraRadera