måndag 4 januari 2010

Koh Samed... inte länge det samma

Nu händer det mycket på Koh Samed.....nya stora hotell breder ut sig
på flera av stränderna.....Sai Kaew Beach Resort som vi gamla inbitna
Koh Samed resenärer känner till som "blåvita stället"......har nu bytt
utseende...... anledningen till att jag "bryr mig" så mycket är att mitt älskade
Sky Hight kommer att gå samma öde tillmötes inom en snar framtid.


Nuvarande arrendatorn tvingas lämna eftersom stor hotellen erbjuder
mer pengar.....ner med det gamla och bygga nytt....det är parollen


visst tycker jag att detta är tjusigt.....

..men jag gillar inte att alla de små mysiga ställena som tex
Sky Hight försvinner pga storhotellens framfart...

Koh Samed är ju National Park....vilket jag trodde betyder att man
ska skydda dess natur....men när man ser sådana här ställen
ploppa upp så undrar man ju vilken innebörd benämningen
National Park har i Thailand!!

Vad jag hört så finns det en regel som säger att man får inte
bygga högre än högsta trädet i dess närhet!!! nästan så man
får lust att ta fram yxan....

För egen del känner jag att det är dax att byta beach.....
gav mig många bra tips på sin koh Samed guide..... ta dig
en titt




1 kommentar:

  1. Tag fram yxan syster så skall jag filma händelsen. Det värsta är när ingenting är sig likt och allt ser ut som Best Western, Mai Dee luey!! S

    SvaraRadera