onsdag 13 januari 2010

Retro restaurang



Lai Rot "många smaker" heter en av mina guldkorn när det gäller thaimat i Bangkok
Sukhumvit, soi 49 mitt emot Samitivej Hospital ligger den..... och där har den legat
i 30 års tid!!! Riktig retro känsla att kliva in.


Troligen ser den likadan ut idag som då.....äldre damer och
ljusgröna galonklädda träsoffor.....sidenblommor blandat med
halv vissna krukväxter.....
trots att vi bodde bara några hundra meter bort i 5 år... så var det inte förrän
vi skulle flytta som jag hamnade där första gången....men sen har det blivit
många luncher där.....


Detta är klart min No 1 dish .... prawns with lime and herbs. Men det finns
mycket annat jag också gillar, kycklig i ingefära, kao soi-soppan och
thaidessert som jag alltid avslutar besöket med.....precis som förr i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar