torsdag 4 februari 2010

Lyckad kväll om Tibet

Vi oroade oss i onödan Ld och jag.....maten och vinet räckte och alla förstod precis vad Ld berättad. En härlig samling tjejer....inte bara sweor, utan en del andra också.

S dök upp tidigt och hjälpte mig att få ordning på uppkopplingen till tvn....jag har lärt mig att be om hjälp istället för att slå min panna blodig som jag så ofta gör när det kommer till teknikens värld.



Hela skaran bänkade för att se våra foton och höra vår berättelse.
Ld hade fullt upp att svara på alla frågor som vi var nyfikan att få svar på.



En dagsetapp, 9 timmars vandring på 5000 meters höjd i ett landskap som nästan är overkligt vacket.



Jag, Rc, Ld på besök hos en familj i Laden.....denna by har fått sol-panel till alla
husen genom min vän R.C här i Bangkok...hon har en liten resebyrå
där hon erbjuder resor där man får möjlighet att se platser som inte
många turister annars besöker. Samtidigt bidrar man till olika projekt i landet man besöker.

Kolla in Asianinsights

dessa 2 foton har r.c tagit.....de andra är mina



Vi övernattade i huset som denna glada kille bor i...trampat jordgolv, britsar utmed väggarna
och en vedspis mitt i rummet....en oförglömlig upplevelse



denna äldre kvinna och jag delade en termos jak te på en bakgata i Lhasa.
Vi satt där i nästan 2 timmar och hon rabblade sina böner samtidigt som hon flyttade
en kula på radbandet för varje bön.



Pilgrimmer i Jonkan templet......ljusmassan är jak smör

1 kommentar:

  1. härligt att kvällen blev lyckad,och trodde heller inget annat.
    men vilka makalöst fina bilder!!och tänk att du varit där..att man kan leva så högt upp,helt otroligt..

    välkommen hem till snön nästa vecka!!

    vi ses,kram mimsan

    SvaraRadera