lördag 3 april 2010

Bangkok....stänger ner.

Det är ju inte varje dag som jag blir bjuden på modevisning precis.....men för några dagar
sedan fick jag en inbjudan till accademia italia, fashion & design institute. Där Beatrice,
Anna och Mischa, tre svenskor jobbar som lärare.
Idag skulle alltså den stora grand finale för avgångs-eleverna gå av stapeln.....på Paragon ett av Bangkoks största och lyxigaste shopping ställen.
Jag vet att det ligger mycket jobb och sömnlösa nätter bakom denna modeshow...speciellt för Mischa som är huvudansvarig......men vad händer bara några futtiga timmar innan catwalken ska börja???

De RÖDA invaderar Paragon och andra stora shoppingmalls mitt i Bangkok



en modevisning är väl en struntsak i det stora hela....men för alla inblandade, elever, lärare och tillresta släktingar är det klar en stor besvikelse. Och detta är ju inte det enda arrangemang som får ställa in. Så länge thailändarna inte kan enas om vilka som ska styra landet så är detta troligen vad vi får fortsätta att leva med ett tag framöver.

2 kommentarer:

  1. Jag försöker följa vad som händer i landet, lite grann i alla fall. Jobbigt läge. Just det här med er inställda modevisning är väl rätt typiskt, ALLA människor drabbas till slut i stort och smått av att det ska tjafsas i politiken. Jag hoppas det lugnar sig snart.

    Glad Påsk på dig!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var trist av vi inte kunde gå, när jag äntligen bestämt mig för att.....hmmm!! S

    SvaraRadera