söndag 18 april 2010

direkt från de rödas kvarter...

Nu är verkligen lugnt på bloggandet från Bangkok... både Susanna och Malee.....har hängt upp semester-skylten!! Precis som skomakaren....stängt mellan hägg och syren.
Så då är det jag som tänkte ge er lite uppdatering från Bangkok och de rödas march. Jag var nyfiken på om Central Chitlom, ett av de stora varuhuset, var öppet eller inte.....ingen verkade veta vilket så jag åkte dit.....jodå, det var öppet men man kunde nästan tro att man smög omkring i ett stängt varuhus...så tomt på folk var det.



Härliga Bangkok....överallt kan man få tag på något gott att äta.
Dessa 3 herrar passade på att svalka sig med en glass.



Vilket jag också gjorde.....kokosglass...mmmm

Jag hade precis kommit ner på gatan när jag lite oroligt upptäckte att jag var klädd i gult!!!!
Jag som knappast aldrig bär den färgen....typiskt. Jag funderade på om jag skulle bege mig hemåt eller om jag bara skulle .....stunta i vilken färg jag hade på tröjan, jag gjorde det sista
och ingen verkade bry sig det minsta.


Massage stolarna stod på rad utanför Gayson plaza.....och vem kan motstå en fotmassage?? Inte jag i alla fall......så det blev fotmassage, thailektion, fotografering och ett helt repotage från från de rödas kvarter....håll till godo.
Khun Noj, min massösdam sa ....för varje dag kommer fler och fler röda och vi stannar här tills vi vinner!!!den har jag hört förrut....och jag vet att hon menar allvar.




Ett hem på gatan.....



En kille visade stolt upp sitt syskonbarn....de flesta barn verkar må gott
de får otroligt mycket uppmärksamhet av alla blandat med stora mängder
sött....glass, läsk, godis....hela tiden och överrallt


På scenen avlöste talarna varandra....när jag hörde en kvinnlig röst så tog nyfikenheten överhand och jag gick ner på gatan för att se och höra på närmre håll. Först kändes det som om det bara var ett fåtal röda kvar, men ju längre fram mot korsningen jag kom desto mer folk var det. När jag kom fram efter massagen så var det en munk som höll en välsingnelse.


Alla är med i munkens välsingnelse......


Hotell Gayson.....ingen tvekan om att mannen som bor här gillar
hemtrevliga ställen...han skrattade när jag frågade om han hade öppnat hotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar