onsdag 2 juni 2010

Expatlivets plus och minus


Lunch på Lord Jims på på anrika hotel Oriental hör till de kulinariska höjdpunkterna i Bangkok.

Några gånger om året får man svälta sig några dagar innan man ska hit....för väl här då finns det inget som kan stoppa en....inte mig i alla fall.
En helt fantastisk buffe......här finns allt, nästan i alla fall....ostron har jag inga sett men det gör inte mig något......jag föredrar sashimi och annat sea food.

Anledning till att vi SWEor träffades för en lunch idag var att många svenska familjer nu snart flyttar från Bangkok. En del flyttar hem till Sverige och andra fortsätter till något annat land.

Likadant är det inför varje sommar.....det känns som alla ska flytta. Jag som har varit i Bangkok i 8,5 år nu har sett många familjer både komma och gå. Lika trist varje gång det är dax för någon att flytta vidare. Visst fortsätter man att hålla kontakt och träffas ett tag men det blir snart mer och mer sällan. Några kommer man att ha nära sig oavsett var i världen man flyttar och oavsett hur många år som går.....vänner för livet.

Tjusiga gamla Oriental Hotel

det finns säkert 60 - 70 olika desserter att välja mellan.....
ett tiotal smaskade jag nog i mig.

Annika, Barbro, Mia, Lena, Anna, Maria och Camilla
häften stannar kvar och hälften lämnar.....kommer att sakna dem.


Kia, jag, Ann-Britt och Yvonne.....2 åker och 2 blir kvar.
vad vi vet än så länge.....



fönsterbord på Lord Jims medutsikt över Chaopraya river

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar