söndag 29 augusti 2010

Ettor i Bangkok.....


Jag vet inte vad det är men jag har en förmåga att aldrig bli klar med vissa projekt.....inte dom jag har slummen för dem slutför jag alltid.

Annat är det med min lilla planerade "hotellverksamhet" som nu borde vara i full gång....Britt-Marie har ju Phukets minsta hotell så nu satsar jag på Bangkoks minsta....bara 2 Ettor stort. Vad hon också har är en jäkligt fin hemsida....det hoppas jag att jag också har med tiden. Redan i maj var Susanna med och fotade och sen började Jip göra websidan.....det är bara jag som inte blir klar med mina bitar.....nu har jag bestämt mig för att göra den helt på svenska istf för eng som vi började på. Några gäster har redan bokat in sig.....men jag vill ju ha fler.

Så nu när jag berättat på bloggen att hemsidan snart ska vara klar.....så får jag mer press på mig. 12 september.....är den klar!!! I alla fall första utkastet.

Jag googlade på etta i Bangkok bara för att se......då hamnade Foki:s blogg....den unga thailänska tjejen som vann det mesta inom bloggvärden 2009 inkl Årets Blogg. Gissa vad hon har för planer????

Jodå, hon och pojkvännen kanske ska skaffa sig lägenhet i Bangkok.....nu var det då fasen om jag inte ska få chansen att gå del 2 i ....konsten att blogga ;)

Jag är inte ute efter några Awards i bästa bloggen.....jag blir glad om mina lägenheter kommer upp när man googlar på.... "Etta i Bangkok".

5 kommentarer:

  1. Klart du fixar det Annika! Tycker du gör rätt som kör enbart på svenska. Svenskar är ett trevligt folkslag. Vänliga gäster som man dessutom förstår sig på! Vi har enbart svenska gäster, det gör det roligt att vara värdinna. Man får prata svenska och träffar otroligt många trevliga männsikor.

    Kram från värdinnan på Phukets minsta hotell.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte plantera lite länkar på alla svenska sidor som redan finns typ Thailandsforum, thairesan.se, Blocket, thai.nu,thailand living och Swea såklart :)
    Och du behöver inga fler bloggkurser, den här bloggen funkar ju utmärkt nu!

    SvaraRadera
  3. tack för era uppmuntande ord och bra ideer....jag kör på. Tänk att det snart är 1 helt år sedan du hjälpte mig att komma igång Towis....vissa dagar funkar det rätt så bra...andra dagar funkar inget.

    jag tror också det är enklare att hyra ut till svenskar...så det är nog en bra ide att börja så i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Ska bli riktigt kul och spännande att komma och bo på ditt hotell!! Tror nog att allt kommer att falla till vår belåtenhet...=))

    SvaraRadera
  5. Vart i Bkk ligger dom & vad kostar det? Berätta gärna lite mer i ett inlägg om hur man bokat osv.

    SvaraRadera