måndag 16 augusti 2010

med delade känslor....



Nu är sommaren över och jag är tillbaka i Bangkok igen. Samma malande känsla efter varje sommar......vart tog den vägen? De sista veckorna har jag bara tänkt på hur det skulle vara att bo i Sverige igen. Hemlängtan, efter snart 11 år utomlands.....ja, det är nog vad som har drabbat mig. Får väl se om den går över av sig självt när vardagslivet i Bangkok är som vanligt igen.

Sommaren har varit härlig och jag har hunnit njuta.....umgåtts med barn, barnbarn. Träffat släkt och massor av vänner. Frossat i solmogna jordgubbar och annat gott, badat varje dag, grejat med huset. Tömt en kontainer med grejer från tiden innan vi flyttade utomlands. Fullt upp med andra ord. Fast det blev inte så mycket med bär och svampplockning som jag hade velat.....det får bli mer nästa sommar.

I bagaget har jag nu med en jättefin kärra till Foom. Det ska bli spännande att få överlämna den till honom och hans mamma. Jag tror jag väntar till onsdag eftersom morgondagen kommer att gå åt att fixa skor och annat inför Hugos skolstart på onsdag.

Bloggen kommer jag att fortsätta med när jag har något att säga. I sommar har jag fått så mycket positiv respons från människor som berättat att de följer den så gott som dagligen och som saknar den när jag inte skriver....och dem vill jag ju inte göra besvikna.

Kram

3 kommentarer:

  1. ...Äntligen lite news från Bangkok igen

    SvaraRadera
  2. Håller med...äntligen något att läsa! Jag gav allianskyrkans vänner i Värne din bloggadress så nu blir det nya besökare här...
    Saknar er redan men vi ses nog snart igen, i hjärtat finns ni hos mig..=))

    SvaraRadera
  3. Lugn och fin nu, svamp hit och svamp dit!!
    Just nu jagar polisen rånare i dina skogar i Småland, så svampplockning kan du glömma.

    Jag kommer snart och då blir det liv i luckan. Hälsa Moey/Kram S - saknar er!

    SvaraRadera