fredag 10 september 2010

Chinatown igår, Oriental Hotel idag

Jag har hållit till i trakterna vid Chaopraya floden både igår och idag. Igår besökte jag China Town där jag vandrade omkring i de mysiga gränderna...det är trångt och det är hett, men den atmosfär som finns där är svårt att hitta någon annanstans i Bangkok. Shoppande blev det inte mycket med bara så där 18 m tyg!!!
Nä, jag ska inte börja sy....har ett litet projekt på gång till några av tjejerna i slummen. Jag berättar mer en annan dag;)




På långt håll kan man känna lukten av alla örter som
sälj i detta välsorterade kinesiska apotek.



Inredningen är orginal.....hur länge apoteket har funnits vet jag inte, men det säkert
väldigt gammalt, det kändes som varenda medicin burk också var det.
Så också den gamla expediten som satt där inne.....hon var troligen också från
Apotekets begynnelse.



Konsten i att lasta......




Honungsförsäljaren



Två av Orientals vackra blomster. Det blev inga fina matfoton....
så ni får njuta av dessa istället.



Idag har vi kryssat av Oriental Hotel och buffelunch på Lord Jims på
Stefans "måste-göra-innan-han-flyttar-från-Bangkok-lista"
Jag har ju som bekant detta som ett av mina favorit ställen....så
det var varken första eller sista lunchen där. Om en vecka eller så ska jag dit
med Susanna och fira att hon äntligen är tillbaks i Bangkok.

4 kommentarer:

  1. chinatown ser spännande ut,kanske något att se fram emot!? men jag vill veta vad du ska ha allt tyg till,ska du öppna skrädderi?

    maten du och stefan käkar ser riktigt god ut.
    va söta ni är!!

    kram på er från mimmimaräng!

    SvaraRadera
  2. "måste-gör-innan-han flyttar-hem".....nu blir jag riktigt rädd men det vet du. Mycket skall hända innan dess tack och lov - You wonderful friend/Kraam

    SvaraRadera
  3. Nu inser jag, att jag blivit beroende. Ja, inte av alkohol och droger, utan av Din blogg. Är på väg till en kräftskiva och kom just ut ur duschen, men innan jag går till garderoben och inser att där finns som vanligt INGENTING som passar, så måste jag ta en titt på din sida. Du skriver så fantastiskt trevligt (beror väl på god utbildning från vår Landsbro-skola!), så det känns nästan som att man är på plats. Särskilt roligt med alla dina bilder. Det skall heller inte glömmas bort, att Du gör ett fantastiskt arbete bland sämre lottade. /Gudrun

    SvaraRadera
  4. Mimmi...Du har mycket att se fram emot, det blir ingen semester när du är här. tänk aööt vi ska hinna med.
    Susanna...oroa dig inte. Jag flyttar inte ännu vi hinner mycket. Avstånd är inget hinder för vänskap.
    Gudrun...du är härlig. Tänk att det händer att jag faktiskt uppdaterar bloggen bara för din
    skull, eftersom jag vet att du är beroende;)

    SvaraRadera