måndag 13 september 2010

Helping Hands


Helping Hands är en organisation som också jobbar i Klong Toeys slumområden. De driver olika verksamheter som bl a eftermiddagsklubbar för ungdomar, hantverksprojekt och microlånsverksamhet.
Genom lån får fattiga familjer en möjlighet att öppna egna små verksamheter och på så sätt försörja sig själva.
Jag har hört talas om Helping Hands men hittills inte varit med i någon verksamhet. Så nu jag är otroligt nyfiken . Det ska bli kul att få delta i cookingclass och på nära håll få se hur verksamheten funkar. Förhoppningsvis kan jag få lite nya ideer....som jag kan sprida vidare i min del av slummen.
I morgon ska vi....ett gäng Bangkok-SWEOR....gå en matlagningskurs hos en av de kvinnor som fått hjälp av Helping Hands att starta eget. Khun Pooh ska lära oss att laga thaimat, innan dess ska hon ta oss med på en tur på den stora Klong Toey marknaden där vi ska inhandla ingredienserna till de rätter viska laga.
Jag lovar att ta lite foton och berätta mer i bloggen....i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar