onsdag 12 januari 2011

tidig morgonrunda

I dag tog jag med kameran på morgonrundan, har ofta tänkt göra det men det har inte blivit av tidigare. BENJASIRI PARK, eller Emporiumparken som en del säger, ligger bara 5 minuter från vår lägenhet. Jag gillar tidiga morgonrundor där, varv efter varv och titta på allt som pågår runt om i parken.
Mitt gåsällskap Cilla är inte tillbaka i Bkk ännu så idag tog jag mina varv i lite lugnare tempo.
När vi bodde i Bejing så var parkerna, ett ställe dit man alltid tog sina gäster helst tidigt på morgonen.Tusentals kineser som utövade sin morgongymnastik. Här pågår ungefär samma aktiviter, qigong, thaichi, dans, gympapass, yoga, thaifotboll....det är bara att hoppa med om man tröttnar på att jogga eller gå.
bilderna är många och....i en salig röra, orkade inte börja om när jag insåg att jag inte skulle få fotona att stanna där jag ville!
































4 kommentarer:

  1. Vad fint det är! saknar min morgonrundor i Lumpini...

    Jag kom att tänka på att du säkert är intresserad av att läsa min kompis kandidatuppsats som handlar om slumutveckling i Bangkok. Den går att ladda ner här: http://sh.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:328239

    Nått att tipsa andra nyfikna om kanske? =)
    //Wilda

    SvaraRadera
  2. I bärgande Credifat på salladsbelönad frikost;
    sålunda offersänd à Odense vêrberie
    ...mannaklass! tänkrätt fan bOthåven oder superkonstJössel.

    Kattspänning. Hällefunten = dopalÖs;
    brinner; secium &; pottilaxas: det zenare åker af,
    thü ringinnemälde oute komme måtte ovan app
    app app i year 0 djoutibox Nokaj, Ecclectolant; stum-
    pedofag inte ändå även ethervunnen Apa / bara gapa? Mjau.

    gäst hos väderleken

    SvaraRadera
  3. Fina bilder A. Kram från Lanta/S

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, det är såna som gör att man saknar BKK ännu mer! Följer även ditt galgprojekt & är så kul att läsa att det går så himla bra!! Kram, kram

    SvaraRadera