lördag 5 mars 2011

att aldrig ge upp....

.... Marlee är ett verkligt bevis på att man aldrig ska göra det . Vi som följer Thaikallesblogg
har kunnat följa Marlees kamp fram till idag när hon nu har sitt giltiga pass med visumstämpel och allt.
Jag kan tänka mig att det blir ett fantastiskt firande på tisdag....nästan så jag är sugen på att fara dit....för det känns som både Marlee och Thaikalle blivit mina vänner under tiden jag följt deras kamp för det som borde vara varje människas rättighet!! Grattis Marlee

3 kommentarer:

  1. Underbart! Grattis säger jag också!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst om Marlee. Det finns fantastiska människor på vår jord, värda att fira.
    Hälsningar från ett soligt men kyligt Småland/Gudrun

    SvaraRadera
  3. Det känns som en gåva att ha fått ta del av Marlees kamp för att få den identitet, som nutiden kräver. I Sverige är det kyrkorna som skyddar de papperslösa och i östern buddistiska munkar och nunnor....
    Grattis Marlee ch alla som kämpat med och för dig!!!

    SvaraRadera