måndag 21 mars 2011

Kånka galgar

Ni kanske börja tro att jag bara roar mig med yoga och wakeboard åkning, isåfall tror ni helt fel.
Jag räknar galgar!!



Goda vänner om varit i Hua Hin några veckor erbjöd sig att kånka hem 40 set, ca 12 kg galgar till smålandsskogarna.....otroligt generöst när jag vet hur enormt mycket bagage de själva har.

Nu packar jag nästa omgång den ska till Göteborgs-trakten....en väska med 20 kg som en annan kille ska ta med. Detta är helt ovärderbart....jag försökte skicka hem samma
väska med DHL och ett annat frakt bolag....26000 baht!!!! skulle de ha.

I vanliga fall kan man skicka 20 kg med dem för ca 3000-7000 Baht men då måste det få plats i deras standard box. I en sådan box rymms inte mer än galgar som väger ca 5kg. Så inget för våra Häng-På-Galgar med andra ord.
Vi förlitar oss istället på snälla resenärer fram till vi har skaffat oss så mycket kunder så vi kan frakta en kontainer till Sverige.

Och snart kommer Doris och då vet jag att väskan ska fyllas med galgar igen ;)

7 kommentarer:

  1. Älskar dessa galgar.
    Jobbar på särskolan i Vetlanda och har såklart kommit i kontakt med dem via Hanna och Marie.
    Har tänkt länge att jag ska göra ett inlägg om dem och har nu äntligen fått tummen ur.
    Så har lånat några bilder från din blogg + facebook. Hoppas det går bra.
    MVH
    Malin

    SvaraRadera
  2. Jättefina galgar och jag har varit i kontakt med Doris att jag vill köpa. :)) Jag ska höra mig för med vänner och familj om dom är intresserade, så ska jag höra av mig till Doris igen. Ni gör ett fantastiskt jobb i Thailand! Ha det så gott. Kram

    SvaraRadera
  3. Erat beröm över galgarna glädjer verkligen. Jag tror vi har hittat rätt nu, tygerna är så fina och tjejerna kan sitt jobb så finare galgar än vad vi har nu kan det knappast bli.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hello Annika!

    Visst är det härligt med vänner som kan ställa upp och ta hem dina fina galgar till vårt avlånga land. Igår söndag öppnade jag butiken till en vän som kom på besök från Sölvesborg (hon kom för att hämta en text-tavla jag gjort på beställning). Vet du vad hon mer ville ha - Galgar! Hon såg mina hängande i Stuglivet sist de var på besök. Och vet du vad?
    Jätte Välkommen till Lyckliga Hildur och till mej i sommar.

    Ha det underbart
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej Tala gärna om när de finns i Stockholm/Norrtälje trakten. Då vill jag ha!
    lena@hagdahl.com

    SvaraRadera
  6. Lotta, sälj på bara jag skickar gärna fler galgar till Lyckliga Hildur....ooh vad mycket fint du har din butik.
    Lena, kul att du gillar våra galgar, min väninna Kia har galgar i dina trakter jag förmedlar din mail till henne.

    SvaraRadera
  7. Inte konstigt, men underbart att galg-fan-klubben växer och växer!/Kram till alla!

    SvaraRadera