tisdag 3 maj 2011

Lite av varje...

Tiden bara rusar iväg och nu är det bara 1,5 månad kvar tills vi åker hem till Sverige.....har faktiskt bokat biljetter idag. Stefan behöver inte vänta lika länge. Han har nämligen några möten i Sv så han ska hem redan nästa vecka. Helgen kommer han att spendera i vårt lilla sommarhus i Björköby.....bryggan och båten ska i sjön och annat ska tittas till.



Jag börjar förstå dom som längtar och längtar efter sina semesterhus i Thailand själv längtar jag också....extra mycket nu eftersom vi inte varit hemma en enda gång sen förra sommaren. Vi brukar ju annars ta en sportlovsvecka i Småland och stilla den värsta längtan efter barnbarnen. tack och lov för Skype....fantastiskt att kunna
känna sig som om man satt på andra sidan köksbordet när man pratar med dom.

Annars händer det inte så mycket....jo, Susanna bjöd mig och Moew på lunch igår. Anledningen var att hon ville att Moew skulle få komma ut och ha lite trevligt, efter den jobbiga tid under mammans sjukdom och begravning. Trevligt hade vi och gott åt vi!!
Sen blev det kaffe och S hembakade bullar hemma hos mig. Men först satte jag de båda damerna i arbete....så nu är ca 400 galgar buntade och inslagna för leverans till Sweden....

6 kommentarer:

  1. Ja nu går det fort och båten är redan i, första gäddan tog grabbarna vid påsk men det kommer nog bli en hel del till. Det är ju tyvärr rena rama vintervädret här tom snö i luften så vi hoppas det är bättre när ni kommer. Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Gott att ha ett sommarhus i Sverige att längta till! Hoppas ni får en underbar "svensk sommar" med allt som hör till............

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir bättre väder här i Sverige för nu har det snöat i 2 dagar till och från. Men det ska bli bättre till helgen. :)) Ha det så gott. :)) Kram

    SvaraRadera
  4. Nöjet var helt på min sida. Längtar också fter ssval väderlek/Kram

    SvaraRadera
  5. Hanna...ungsbakad gädda nästa lika gott som gös. Speciellt när de unga fiskarna fångat dom.
    A-M....ett måste när man är hemma så länge som vi på sommaren, vitertid får man vara inneboende.
    Lilla Stuga...18 juni kommer jag till Sverige, det är väl precis mellan hägg och syren hoppas jag i alla fall.
    Susanna....Hugo och jag smackade i oss resten av bullarna igår....kanongoda då också

    SvaraRadera
  6. Hej Annika!

    Blir så otroligt inspirerad av det lilla jag ännu läst i din blogg, upptäckte den just i morse!
    Jag är själv i Bangkok, pluggat ett år och bott i Thailand tidigare som volontär. Jag planerar att starta någon slags social enterprise här i Thailand. Vad du gör är i princip vad jag drömmer om! Har så många frågor jag skulle vilja ställa dig men kunde inte se din e-mail eftersom jag inte använder Outlook. Min är fridaemilsson@hotmail.com Vore jätteroligt att höra från dig och kanske till och med mötas upp någon gång i Bangkok. Mvh. Frida Emilsson

    SvaraRadera