fredag 3 juni 2011

tygrekord

Efter gårdagens hälsoundersökning kände jag mig stark och full av energi....så tillfället var perfect för lite kroppsarbete!! Tog en taxi ner till Little India kvarteren....har inte lärt mig hitta så bra och det är kanske tur för det är då man ibland hittar de små "guldkornen" bland tygaffärerna. Det blev många, långa tygbitar!!
Jag var främst på jakt efter svart-vita tyger eftersom vi fått en del förfrågningar om sådana Häng På galgar.
Ibland tänker jag vi kanske borde hålla oss till några enstaka färger....men det är ju så mycket roligare både för mig som handlar tyget och tjejerna som klär galgarna om det är mycket variation och hittills går ju allt som tillverkas åt!



Vi kommer alltig att ha rosa-vita set, romantiska som på Häng På bilden, och blå-vita set. Sen kan jag inte lova vilka andra färger som finns färdiga men är det ingen brådska så kan vi fixa de flesta önskningar.
Idag kom det en ny laddning med färdiga galgar....som ska buntas och knytas rosett på. Får väl bjuda in någon trevlig granne och sätta den i arbete ;)
Kanske tur att vi inte har gäster för hela gästrummet är belamrat med galgar!!! eller synd förresten... då hade jag ju kunnat få lite hjälp ikväll!

2 kommentarer:

  1. Gillar bilden! Och hoppas att det finns en granne, som kan hjälpa dig att knyta och bunta!
    Så roligt att läsa om din entusiasm! Förstår den så väl, eftersom varje set ger kvinnorna, barnen och projektet fortsatta möjligheter!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Dessa galgar är så fina. Vi ser dem även hemma i Sverige, vet dock inte var de kommer ifrån. Men det finns nu i ett flertalet butiker i Borås som säljer kläder av det lite "finare" slaget!

    SvaraRadera