fredag 25 maj 2012

nattgäst och kvällsjobb

Nu har vi utnyttjat vår delägarskap i Lukas, den lille taxherren som vi snubblade över en vanlig torsdagskväll för snart 2 år sedan. Visst händer det att han är hos oss men det är inte så ofta. Vi får inte ha djur där vi bor....men jag försökte förklar för vår land lord, när vi flyttade in, att vi hade delad vårnad om en liten hund....och inte vet jag om hon missförstod mig eller inte men då hon sa ialla fall att det var ok. Det mest troliga är nog att hon inte förstod min fråga....för nu sitter det förbudskyltar om husdjur överallt i huset. Vi trottsar skyltarna och kånkar Lukas i sin väska in och ut här ändå.
(oj, jag blev så trött när jag satt och bloggade och trodde jag sparade inlägget....men det gjorde jag visst inte. Ursäkta ett halvskrivet inlägg)


Prins Lukas på favoritplatsen


Fredagkväll i slummen....ja varför inte? Tjejerna som hjälper mig att packa föreslog att vi skulle byta
tordagar mot fredagar.....jag blev väl inte överlycklig, men majoriteten vann. Så fredag halv fem samlades vi
och sen höll vi på ända till 8.....det märktes att alla var mer avspända, mycket fnitter och prat. Foom och hans mamma kom också en sväng....och Foom hade massor att berätta. Flera av de andra tjejerna blev förvånade över att han kan prata och göra sig förstådd. De tror som många andra att en fysisk handikappad person inte förstår och kan prata.....men det kan Foom, han var den som skötte inköpen på seven-eleven när han och jag var där och handlade till fikat....smart kille! Moews duktiga flickor kom direkt från skolan...plockade fram läxböckerna och gjorde vad de skulle utan det minsta tjat från Moew....jag tänkte ....det måste vara enklare med tjejer ;) eller varför gör inte min son sina läxor lika smidigt??
När vi drog ner dörren för denna gången hade vi packat ungefär 150 set med galgar.....

3 kommentarer:

  1. Lukas favoritplats tror jag! Han gör ju inte så mycket väsen av sig, den där lille herrn! Han är bara så söt...........

    SvaraRadera
  2. Den lille herrn ser ut att må rätt bra!

    SvaraRadera
  3. Lille smarta buspojken Foom..Kul att fredagskvällen sådde ett frö..: att fysiskt handikapp inte = oförmåga att tänka och i Fooms fall tala..

    SvaraRadera