lördag 5 oktober 2013

Hang On fick besök

Både i torsdags och fredags hade vi besök i Hang On lokalen....det känns kul att få lite tid att göra sånt här också och inte bara fara runt och sprida galgar på hotell och marknader. Ploy fick lämna jobbet i måndags vid lunch då hon var febrig och förkyld....och igår var hon fortfarande inte helt ok. Moew och jag fantiserade lite om att hon är nog hemma och njuter av sitt nya fina rum ;) Idag ska rummet målas rosa....dvs om Ploy frisknat till så pass!


Jag har inte träffat Fon på jättelänge.....men jag tror ända att hon kände igen min röst för när vi stod utanför huset och pratade sa hörde vi på hennes ljud att hon också ville komma ut och hälsa....Hon älskar när det händer lite i hennes annars kanska ensamma tillvaro.
Efter besöket hos wasana och Fon så tog Ingemar, Anki och jag varsin iskaffe och satt och diskuterade hur man kan hjälpa  dem....jag förslog blöjor, vilket är en dyr post för Wasana, i vanliga fall köper hon bara 5 blöjor åt gången....nu fick hon 2 storpack och samtidigt en utgift mindre under några veckor.

Tidigt I fredags tog jag mig ner till floden för att traffa ett gäng mammor som har sina barn på Shrewsbury International School nere vid floden....Först berättade jag om Hang On och våra project och sen åkte vi ner till slummen för att se om det finns något sätt som de kan hjälpa till i fortsattningen. Många ideer poppade upp och det ska bli kul att se vad som händer.

Under tiden jag skickade iväg morgongänget så hade Moew fått besök av Emma, Thina och Annika, som kom direct från F.A.B s Kanel-bulle-dags-firande.....det är i svenska skolan där Emma är lärare som Moew undervisar thai för Thinas 2 pojkar varje tisdag. Så det var extra kul att de ville komma och se hur vi har det....som ni kan läsa och se i Thinas Blogg så var de nöjda med besöket.

När alla besökare lämnat så smog jag bort till Susanna och Johanna och klämde i mig några kanelbullar samt inhandlade 15 st att glädja familjen med.

Tillbaka i lokalen hjälptes Moew och jag åt att räkna igenom den nya beställningen från Jim Thompson....Gud vad vi  är glada över att de gillar våra galgar, det är en otrolig trygghet för oss att ha dem som kunder och supporters.



4 kommentarer:

  1. det var längesen vi såg fon på bild kul att hon kände igen din röst, varje söndag är jag inne o läser om vad som händer dig o nu ka jag svara med kul,en stund som jag ser fram emot

    SvaraRadera
    Svar
    1. ser man på....man lär så länge man lever, kul att du förtsätter att läsa bloggen även om det ibland ser ut som jag lagt ner alltihop. Svårt att få tid skriva ibland. Det är helt otroligt nu har jag snart känt Fon i 10 år....ibland ses vi rätt så ofta men det hander att det kan bli 4-5 månader mellan gångerna....men jag är säker på att hon känner igen mig.

      Radera
  2. Gläder mig åt den nya beställningen från Jim Thompson. Tänk vad varje beställning och varje sålt galgset betyder!
    Skönt att du är övertygad om att Fon känner igen dig! Jag minns hennes stora leende, när hon såg dig och hörde din röst.

    SvaraRadera
  3. Vi är så otroligt glada över att ha ett sammarbete med Jim Thompson....I Sverige kanske det inte sager så mycket.....men jag kan lova er att när man nämner det här I Thailand....då är det förenat med stor respect för det vi gör. Väldigt fin reklam för oss....

    SvaraRadera