lördag 6 mars 2010

Foom

Idag har Jip hjälpt mig att tolka när vi gått runt på
besök hos några av dem som ingår i mina projekt.
Först träffade vi Foom, hans mamma Oi och farmor. Foom hade feber och
sov mesta tiden, vi andra löste en del frågetecken om fortsättningen
på skolan som han nu går på.
Oi hade inte förstått att Foom skulle få fortsätta genom vår bekostnad efter denna först prov- månad. Både hon och farmor var ledsna över att han inte skulle kunna fortsätta eftersom de inte har en chans att betala den dyra skolavgiften. När de förstod att jag redan har en del sponsorer som vill hjälpa till att betala skolavgiften för deras Foom....ja, då kom tårarna. De har svårt att förstå att det finns människor som inte ens känner dem, men ändå vill hjälpa.
Foom älskar skolan han vill dit varje dag så jag lovade att han ska få börja på heltid efter det ca 2 veckorslov som kommer i slutet av mars.



i dörröppningen till huset där Foom bor med sin mamma och farföräldrarna
Jip, mamma Oi och farmor




Foom som annars gillar när jag tar fram kameran....sov som en stock





Jip är perfect att ha med som tolk .....när hon berättade om att hon också
fått studera tack vare ekonomiskt stöd från sponsorer i Sverige, då förstod
de att jag menade allvar när jag sa att vi ska hjälpa Foom så han får fortsätta
i skolan.

7 kommentarer:

  1. Jag har lovat att inte säga "detdär igen" men nu gör jag det iallafall.
    Du är en genuin budbärare tillsammans med alla sponsorer oooops....där kom det igen!!!/Kram S

    SvaraRadera
  2. Malin o Evamars 07, 2010

    Tänk att man kan vara sååå himla glad över att få betala en "räkning" varje månad...=))

    Håller med Susanna om allt hon skrev...du är toppen!!

    Kram
    Malin och Eva

    SvaraRadera
  3. hej annika!

    roligt att den lille killen trivs i skolan!

    jag vet att det pågår en insamlig till foom här i landsbro.
    jag vet inte vad hon heter som håller i den,men jag vet att hon var på Rk,och lyssnade på dej.du kanske redan visste detta.(hon har fått ihop mycket pengar!!)
    jag och matilda vill sponsra foom med en slant varje månad.

    igår var syster din hos mej och åt lunch.idag har matilda klippt henne.snygg blev hon!

    kram mimsan!!

    SvaraRadera
  4. Hej Annika!
    Du är fortfarande en underbar människa som verkligen gör underverk för andra.
    Ps. Min förra mail funkar inte så om du skulle ha skickat mail,men inte fått svar, beror på det på det.
    Min epost: smillalilla35@hotmail.com
    Tala gärna om hur man kan bidra....maila mig.
    Kram
    Stina

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina kommentarer och er vilja att hjälpa till att hjälpa Foom...känner mig helt trygg i att ha er som sponsorer och påhejjare i detta projekt.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Nu glömde jag berätta om Henriks och Kickis insamling till Foom. läs deras blogg http://loggarut.blogspot.com/ Tack ni också

    SvaraRadera
  7. Så skoj att kunna hjälpa till med något i alla fall :-) Kram till dig!

    SvaraRadera